"La intel·ligència és la qualitat del dia a dia"

diumenge, 19 de desembre del 2010

L'existència de Déu

Aquests dies, el nostre grup hem estat estudiant i reflexionant sobre Guillem d'Ockham i Tomàs d'Aquino, i a mi m'ha sorgit la necessitat d'escriure sobre el seu pensament. Tomàs d'Aquino, personatge amb el qual m'he centrat, defensava per sobre de tot una filosofia creien, basada en la figura de Déu. Crec que en aquest aspecte, i al marge de les nostres opinions, va saber reflectir perfectament i lògicament el seu pensament i adaptar-lo a la religiositat, com demostren les cinc vies tomistes. Tot el seu raonament té una forta cohesió i és entenedor, fonamentat en allò que experimentem dia a dia. Per aquesta raó opino que Tomàs d'Aquino és un gran filòsof quan a saber representar allò que pensa.

Jo personalment no crec en l'existència de Déu però sé acceptar un text que defensa una opinió contrària a la meva amb justificacions bones, i Tomàs d'Aquino ho fa a la perfecció. De la mateixa manera, si em considerés creient i tingués devoció, aquest personatge seria un referent per mi perquè plasmaria les idees supremes amb paraules, i això és molt complicat de fer.

Per acabar, només demanaria tolerància cap allò que no és igual al nostre pensament perquè crec que fins allò més remot ens pot fer canviar d'opinió si es fan servir els raonaments adequats.


Eros López

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada